Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 7 mars 2019

Så, skåpet kom till sist igår.

Trasig ruta, bucklig hylla, lås som inte gick att stänga, snett hjul.
Men jag älskar det ändå, har jag bestämt. Att skicka tillbaka det är inte att tänka på, jag orkar inte det.
Så det får vara tills jag kommer överens med säljaren om kompensation. Jag har redan blivit erbjuden en summa, men jag tycker att den ska vara aningen högre.

Nåväl.
Jag är såååå glad för mitt skåp. Det är jättefint och nu fyllt av mina pärmar, anteckningsböcker, sådant som ska sorteras, hålslag, häftapparat, plastmappar, kuvert ... ja, ni vet. Allt som behövs till mitt hemmakontor.


Min bild är lite mörk, så här ser det ut på butikens sida:


Så det som då återstår här hemma är något över sängen (skål el hylla), tavlor, eventuellt en lampa över skriv/köksbänken och kanske bokhyllor över det nya skåpet, uppe vid taket.
Jag behöver också några lampskärmar till mormors gamla taklampa. Nu är två av orginalen sönder (av glas, båda sönder i en flytt) så jag ska leta efter andra för lampan ger ett fantastisk ljus.

Det var det. Nu jobb i några timmar.


4 kommentarer:

lenahjanson sa...

Men Jisses Åsa, vilket snyggt skåp..älskar allt med det. Jag såg ju på IG att det kom trasigt, så synd. Jag började genast fundera vad man kan göra där.. en stadig pappskiva med din fina tapet som man fäster på insidan av dörren, haha-du hör!! Säkert löser du det där själv :): Jättefint är det iallafall!

Åsa Hellberg sa...

Tack!
De som sålde skåpet rekommenderade en glassmed, det är tydligen inte särskilt dyrt.

Eva-Lotta sa...

Jättesnyggt skåp, men ytterst irriterande med flera fel!

Eva-Lotta sa...

Tänker på glaset... Ta måttet, kanske det finns en ram som har samma mått? Då är det ett billigt glas. Eller få en tillskuren bit hos glasmästare. Limma dit det kan väl inte vara så svårt?