Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 20 mars 2019

Just kommit hem,

sminkat av mig, duschat, slängt i mig mat, och nu ska jag försöka bringa ordning här hemma i alla kläder och sånt som jag rev fram i morse. Jag hade trott att jag skulle hinna, och orka, att jobba ikväll med Flanagans, men det är omöjligt för jag är helt slut. Det tog längre tid än jag trodde men det var många bilder för många förlag och då tar det ju tid.
Jag tror att jag gjorde typ 7 byten och de sista två tog vi på ett ställe i stan för att få miljöbilder.

Istället får jag boka av en dejt med en kompis i morgon och jobba då istället.
Så är det tyvärr i deadlinetider.

Fredag kväll ska manuset till min redaktör.

Det var det.
Bra dag så här långt.



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Då blir det skönt att sjunka ner i soffan nu!

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag har sällan varit så trött faktiskt
DET ÄR ÅLDERN! :)