Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 10 mars 2019

Jag har just druckit upp min andra kopp kaffe,

och fortsättningsvis måste jag har koll på mängden kaffe. När jag kopplar ihop vissa dagars intag med att jag vaknar mitt i natten så hänger det ihop.
Igår drack jag 4 koppar och sov i 9 timmar i natt.
Idag, precis som igår när jag sov till halv elva, är jag PIGG!

Igår åkte jag ju till Ikea för att köpa gardiner. Det är ingen underdrift när jag säger att det gjorde resten av Stockholm också.
Alltså passade jag på (?) ... jag fyllde min vagn med lite av varje och först i kassan insåg jag att av de två paret gardiner som jag åkt dit för att köpa, var fel. Rätt färg men fel modell.
Well. Att ta sig tillbaka då var inte att tänka på.
Men idag har jag satt upp dem jag köpte och det räcker med en på var sida av fönstren som inramning nu när jag har persienner. Den i mitten behövs inte.
Hurra.

Resten av varukorgen bestod av grönt.
Jag bara hoppas att de klarar sig såpass långt in i rummet.
Vad tror vi om det lilla citrusträdet på bänken?


Det är så himla fint och jag älskar de LEVANDE, inte plast.
Jag har testat att ha ett par i mitt söderfönster men det gick inte så bra. En doftranka lever, den andra slokade ihop direkt.
I Fagersjö, där jag hade en hörnlägenhet trivdes mina gröna växter. Där hade jag öst- och norrfönster.
Söderläge är lite annorlunda.

Det är i alla fall väldigt fint!

Jag fick 1500 tillbaka på mitt skåp, precis den summa jag hade föreslagit.
Bra och okomplicerat företag att ha att göra med. 
Och väldigt fina saker.
Glas är ju alltid tricky att leverera.


4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så bra att det löste sig med skåpet. Jag tycker växter mår olika bra i olika bostäder verkar det som. Även om man tycker man placerar dem i samma väderstreck som innan.

Åsa Hellberg sa...

Ja, det kanske är så, jag hoppas att de överlever nu :)

Annika Estassy sa...

Jättefint! Men citrusträd vill ha det väldigt ljust.

Åsa Hellberg sa...

Annika; jag vet. Svårt, för på fönsterbrädan blir det lite brännande. Jag gör ett försök, tack!!