Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 23 april 2019

Absurt system på Capio i Farsta.

Man blir uppringd, får presentera sina problem, sedan ska dessa pratas om i morgon på en rond och därefter ska någon kontakta mig inom tre dagar och berätta OM jag kan få en läkartid.
På riktigt.

Jag måste kolla upp hur det går till på andra vårdcentraler för det här verkar ju superkonstigt, eller hur?

Jaja.
Jag har i alla fall jobbat bra idag. Någon promenad blev det inte och nu orkar jag verkligen inte, istället ska jag sova en stund har jag tänkt.

Det var det.
Bra tisdag, så här långt.

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Man får åtminstone hoppas rutinerna är annorlunda om det är något akut! Verkar verkligen konstigt!

Åsa Hellberg sa...

Eller hur!