Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 25 april 2019

Jag har fortfarande inte hört något från vårdcentralen, Capio i Farsta, 48 timmar senare,

och i morgon byter jag. Det här systemet är för komplicerat för mig (och säkert för dem också, jag fattar inte var det tror sig tjäna på sitt system.) De ska bedöma mitt behov, inte jag själv. Så märkligt.
Allra helst verkar de vilja ge vård online, jag förmodar att det ger ett rätt bra klirr i kassan.

Nytt arbetssätt på vårdcentralen

Sedan årsskiftet har vi en ny rutin för tidsbokning:

Ditt ärende bedöms av ett multiprofessionellt  team med, läkare, sjuksköterska, psykolog och fysioterapeut. Efter bedömningen återkopplar vi  till dig inom tre dagar. Du får vid behov tid för besök till den profession som bedöms vara bäst lämpad att bedöma dina aktuella besvär. Vi kan även komma att ge dig råd om egenvård.  Kallelse kommer via SMS eller brev.


Hökarängen som är förorten bredvid,  har en vårdcentral, är inte Capio, och de får fina betyg av sina kunder. Dit kan man ringa och boka tid.
I morgon ska jag lista mig där istället.




4 kommentarer:

lillalenah sa...

Jaha..? den tiden det tar för ett "team" att diskutera dej kunde du väl fått med en läkare direkt att bolla dina tankar med...
ps. tack för tipset om vita byxorna, har inhandlat idag och jag håller med, de känns sköna ds.

Robert W sa...

Så lustigt. ”Min” vårdcentral i Vålberg har köpts av Capio. Jag var där i tisdags och upplevde inget sånt. Men det är väl bäst att jag håller koll. Annars finns det gott om vårdcentraler i Karlstad.

Åsa Hellberg sa...

Lillalenah; visst är det märkligt! Kul att de passade, jag älskar mina :)

Robert; det här är säkert lokalt Capio Farsta.


Eva-Lotta sa...

Ja, för Capio brukar vara väldigt bra, säger alla.
Du gör rätt som listar om dig.