Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 9 april 2019

Som vanligt packar jag väskan full.


Jag är borta i sex dagar och det kommer att gå åt. 

Det känns som om jag har packat klart i alla fall, men det återstår förstås att packa ned allt som jag kommer att använda idag som smink, dator, laddare och sånt smått.

Imorgon bitti ska det vara svinkallt här och när jag kliver iväg till pendeln kommer jag säkert att frysa, men jag har ingen större lust att sätta på mig vinterjacka när jag ska till vårväder så jag fåt väl frysa lite då.
Det tar fem minuter att gå, och det ska jag väl klara.
Om tågen inte går (det händer ju rätt ofta) så tar jag en taxi till Centralen och bussen därifrån. Jag behöver inte vara på Arlanda förrän halv tio typ så det är ju ingen som helst panik om jag måste tänka om när det gäller transport.

Allra helst hade jag förstås kört själv, men jag landar tidigt tisdag morgon och att vara stuptrött (eftersom jag inte somnar så bra på flyg) och sitta i bilköer hem går bara inte ihop. 

Idag ska jag vara i stan klockan 12 och träffa min tyska förläggare som ju ska släppa hela Flanagansserien med start nästa år.
Kul!

Tjohej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad jag längtar efter att få läsa Flanagans serien, verkligen något att se fram emot!
Marianne i Finland

Eva-Lotta sa...

Ha det så trevligt!

Åsa Hellberg sa...

Marianne, tusen tack!!

Eva-Lotta , tusen tack!!