Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 19 april 2019

Det blev en blågrå matta


som täcker hela balkonggolvet. 300 kr kostade kalaset vilket ju är ett bra pris, tycker jag. Den kan ju ligga ett par år, minst.
Sedan köpte jag en ny solstol som ni ser ihoppackad bakom korgstolen. Den gamla var rostig och gammal och den slängde jag i flytten. 399 på mio.
Lite växter så är det klart nog för den här sommaren.

Jag vaknade av ont i nacke i morse, men ingen spärr. Snarare ont rakt in i nacken, nästan lika högt som örsnibben fast länge in, lite som det jag hade på andra sidan när jag fick en låsning som gjorde ondare än något jag har varit med om tidigare. 
Alltså blev jag lite rädd, gick upp och tog ett par alvedon och idag ska jag försöka stå och jobba så mycket som möjligt om nu det har med det att göra.
Jag ska också försöka hitta en lite högre kudde, jag tror att jag har det i källarförrådet.

Och på tisdag måste jag beställa tid för att ta prover på om någon saknas i min lille kröpp. Håret fallet av i DRIVOR (jag har ALDRIG tappat så mycket hår) och jag får ju emellanåt känslan av att pulsen drar iväg. Klara tecken på sköldkörtelrubbning, sa någon, alltså måste jag kolla det såklart.

Nu 25 sidor manus att redigera, i morgon är jag ledig och ska ha påskkalas med min lilla familj.






2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Kanonpris på mattan!

Åsa Hellberg sa...

Ja, helt okej tycker jag också.