Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 1 april 2019

Det blev inte så mycket tjoho den här lediga dagen inte.

Istället har jag fått en släng av magkatarr eller något sådant. Först illamående och sedan ont i magen så jag inte sovit särskilt gott i natt, och som det känns just nu kommer jag ALDRIG mer att äta ugnstekt lax med broccoli, spenat och gröna ärtor.

Jag mådde illa häromdagen också, och tror att jag hade ätit samma rätt då (jag gör ju gärna det när något är gott).

Så istället för träning och städning har jag just druckit kaffe som jag kanske inte bör men som jag BEHÖVER.
Jag hittade också mynta/lakritste i skåpet som någon rekommenderade mot magkatarr.

Vilken tur att jag har skickat manus och är ledig idag. OCH i morgon.
Jag måste handla idag för kylskåpet är helt tomt, men har ju min fina HÅNDA som kan ta mig lätt och snabbt till butiken. Jag är exakt noll hungrig men det kan ju gå över.

På torsdag är det gala: Storytel Awards som jag ju är nominerad i med Ett oväntat besök.

Nästa vecka ska jag presentera Flanagans för säljkåren på tisdag och åka till New York på onsdag. Däremellan får jag tillbaka Sonjamanuset som jag skickade in igår och förhoppningsvis hinner jag redigera några sidor innan jag åker till USA.

Så idag funkar att vara lite hängig. I morgon också.
Men sedan är det spring i benen som måste gälla igen.

Måndag, 1a april.
Sådärdag såhär långt.

5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Krya på dig!

Annika Estassy sa...

Köp Novalucol eller Novalucid som balanserar upp syran i magen! Jag är expert på magkatarr, har haft det till och från sedan jag var 13 år. Typisk stressgrej.

Åsa Hellberg sa...

Annika, måste man inte ha sura uppstötningar? Det har inte jag.

Åsa Hellberg sa...

Tack Eva-lotta!

Annika Estassy sa...

Åsa - Nej, man behöver inte ha sura uppstötningar. Jag brukar "bara" få väldigt väldigt ont.