Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 4 april 2019

Brukar ni få ont i ögonen vid förkylning/influensa/feber?

Det får jag och nu har jag haft det ett par dagar, det känns precis på samma sätt som det alltid gör så noll oro, men däremot kanske det säger att jag har haft en infektion.
Anyhow, så känner jag mig piggelin.

Idag är det fest, Storytel Awards, och jag ska raka benen, sätta på lukta gott och köra iväg med Håndan vid 18-tiden.
Alla som är nominerade har fått instruktioner om var vi ska befinna oss ett visst klockslag (ett greenroom, OMG)och jag tror att min romanklass ska gå en våning upp vid typ halv åtta.

Om Gardell är där så tror jag att han har vunnit. Tveksamt om han ställer sig och applåderar åt någon annan, det tror jag inte, utan han har nog i så fall krävt att få få veta innan.
Jag är mest glad över att för första gången bli inbjuden,

Jag tror inte heller att Jojo Moyes är där.

Återstår tre fina Forumförfattare: Niklas Natt och Dag, Elisabet Nemert och jag.
Jag tror att Gardell eller Natt och Dag vinner. Niklas har ju vunnit det mesta i år (Eller förra året, men för samma bok, 1793.)
Det vore otroligt roligt om Elisabet vann.
För egen del bryr jag mig inte så mycket, men det hade jag nog gjort om det var en feelgoodklass.
Nu är det ROMAN och det är en annan femma.

Jag hoppas att få träffa min inläsare, Gunilla Leining. Hon är nominerad med både min och Jojo Moyes bok.
Sexstrejken ska läsas in av Clara Henry, men Gunilla ska läsa in Flanagans.

Det var det.
Ledig idag också. Helt galet.
Idag tänker jag först och främst ta en promenad, sedan läsa och därefter piffa.

Inga kommentarer: