Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 21 april 2019

Min lilla flock.


Alltid lika mysigt att ha dem här.
De var en kvart sena, typ, men stannade till kanske halv ett så vi fick en lång kväll ihop.

Vi grillade (nästa gång ska jag komma ihåg vattnet i grillen ...) åt tårta, godis och såg på film om Paul Getty och kidnappningen 1973. Bra film, bra skådisar.

Idag jobb med att strukturera Flanagans, och så ska jag kolla så att jag har fått med det som redaktören har bett om till nya Sonjan innan den skickas i morgon.

Solen skiner och jag har behov av att röra mig idag känns det som.  Jag tänkte också hinna sola en stund, men det blåser och jag vet inte hur varmt det är på min balkong. De har ju inga väggar, alltså inget lä.

Jobb och ledig går in i varandra den här påskdagen. Men i morgon är det fullt ställ igen. 
Jag har ingen som helst jetlag vilket är skönt. Jag har en känsla av att jag brukar klara det där rätt bra när jag har kommit hem, och att det är värre när jag är där.
I natt sov jag åtta och en halv timma utan att vakna. Störtskönt.
Allt blir lättare när man är otrött.

Nu ska jag gå ut!


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Vad mysigt ni hade det!

Åsa Hellberg sa...

Ja, superhärligt!