Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 7 mars 2021

Bättre i tanden än igår,

 men inte helt bra.

I morgon el på tisdag (beroende på hur det utvecklas, har inbokade grejer i morgon) ska jag försöka få en konsultation online. Jag vill ju bli sövd och av med allt elände på en gång om det går. 

Nu är jag klar för dagen och om någon timma kommer Carina och Hamilton med min bil, och då ska jag skjutsa dem hem till Kungsholmen. Resten av dagen ska jag lata mig (från manus) har jag tänkt. Cykla, eftersom det var länge sedan. Jag har glömt cykeln lite eftersom den inte längre står i vägen i köket utan i sovrummet, men har rört mig på andra sätt. Idag är det dock dags igen. Jag tycker om min cykel.

Fy fan vilket trist inlägg, men TANDVÄRK är inte roligare än så.

Har någon av er blivit sövd hos tandläkaren, och vilket ingrepp gjorde ni då?


För övrigt kan jag meddela att tredje delen i Flanagansserien nog blir den allra bästa. Fast det säger jag ju alltid om boken jag håller på med just nu. Så ta det med en nypa salt. Den kan vara sämst av dem alla. 


Det är en bild från pifferiet inför omslaget på Toscana Tur och Retur, där jag fick var en av huvudkaraktärerna.

(Hur bokomslaget blev till sist ser ni nedan i vänsterkolumnen)



4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag gillade omslagen du själv var med på. Blev en kul grej.
Nej, jag har aldrig blivit sövd hos tandläkaren. Brukar inte ta bedövning heller om det inte är alldeles tvunget.

Åsa Hellberg sa...

Det är ju helt galet att inte ta bedövning, fy satan, det som gör så ont att laga.

Jag tror på sövning!

Eva-Lotta sa...

Jag tycker inte det gör ont, tycker det är värre att vara bedövad efteråt.

Åsa Hellberg sa...

Okej :)