Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 11 mars 2021

Dagens agenda är att först, strax,

 hämta ett paket. En snygg kavaj från Zara. Jag hoppas att den passar så som deras kavajer brukar göra på mig.

En röd.

Nu har jag nog kavajer i alla färger, banne mig. Sedan såg jag en svart med skärp på en dyrsajt, kom på att jag hade en ungefär liknande i garderoben, och med skärp på den blev den lika ursnygg som den dyra, trots många år på nacken. Med ett par smala skinnbrallor till och med vrålsnygg (tror jag, just det har jag inte provat). Också från Zara, alltså kavajen. Skinnbrallorna är från Karen Millen. Jag är så glad för mina gamla kläder!

Jag måste säga att jag gör väldigt sällan felköp. Jo, just nu under pandemin när jag har beställt kläder kan det förstås bli fel, men inte det jag handlar själv i butik. Jag kanske inte använder det direkt, eller så många gånger, men använt blir det med väldigt få undantag.

Fast inte behöver jag något mer, egentligen. Jo, fräscha t-shirts. Jag använder ju det varje dag, och nu är mitt förråd urtvättat, snett och vrider. Det gör ju ingenting på vintern eftersom jag har tröjor över, men på sommaren till short funkar de inte efter några säsonger. Jag ska gå igenom den t-shirtlådan i vår. Mina favvisar köper jag på Kappahl och Lindex. 

Det var det om mitt favoritämne kläder, skor och väskor. 

Just det, de här skorna köpte jag på rea i höstas (tror jag), de är in alla fall inte använda än, men HERREGUD så sköna trots höjden. Från UGG. Jag visste inte ens att de hade något annat är lurviga stövlar.




Det blir dagens tips från Farsta.


Nu ska jag borsta bilen, hämta mitt paket och sedan jobba.

Iiiiiiiii




Inga kommentarer: