Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 21 mars 2021

Manus lämnat, tvättstugan bokad,

 på tv:n rullar välbekanta avsnitt av Sex and the City och jag har precis ätit brunch, bestående av en halv kycklingfilé (rest från igår) och äggröra med ost.

Molnen har lagt sig över Farsta och det irriterar mig för jag hade gärna suttit ute en stund. Men så fort solen går i moln blir det svinkallt. Alternativet att städa balkongen, som verkligen behövs, känns inte heller lockande. Istället tänker jag cykla framför tv:n. Är inte alls på promenadhumör. Märkligt hur det där går upp och ned. Idag känns verkligen som en innedag.



I morgon också eftersom jag ska städa. Det brukar vara motion nog för en hel dag eftersom det är SKITIGT här efter tre veckors redigering. Sovrummet dammar jag flera gånger i veckan, men resten ... Jag måste också till tvättstugan för min nya badrumsmatta behöver tvättas igen (kan ha varit ett inte så bra köp ...). Den är för stor, tung och luddar för mycket för min lilla tvättmaskin.

Annars i morgon är planen att prata nästa bok (alltså efter Flanagans) med min förläggare. Det ger alltid energi in, tycker jag. I vanliga fall hade vi setts över en lunch, men nu får det bli telefonsamtal istället. Det funkar ju det också. 

Det var det. Söndag. Bra dag, så här långt. 







2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det är verkligen skitkallt så fort solen försvinner!

Åsa Hellberg sa...

Ja, men värmen kommer den här veckan, i alla fall några grader til! Tjoho!