Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 9 mars 2021

Supernöjd med min selfielampa.

 Inte för att jag vet hur det såg ut i sändning, för bilden på mig var en plutt i övre raden i bild, men de som tittade på föreläsningen såg mig i helbild vad jag förstod och om jag kommer över inspelningen ska jag kolla hur det såg ut. Men jag tog några stillbilder här hemma innan och då såg ljuset superbra ut. Det fanns 3 att välja bland och efter att ha testat alla föll jag för det lite kallare, blå. 




Idag är jag snortrött. Somnade väldigt sent och vaknade väldigt tidigt. 

Eftersom jag inte somnade om direkt kvistade jag istället iväg till Ica Maxi och handlade. Så skönt med en jättebutik. Absolut ingen trängsel, och jag strosade runt där i väldig lugn och ro. När jag handlar på min Ica springer jag in, och ut lika snabbt, eftersom upplevelsen är att det är mer folk per kvm där. I Haninge klockar man alla som går in, 450 max, och det tycker jag känns superbra. 

Ska fortsätta handla där.

Nästa gång blir på fredag eller tidigt på lördag, eftersom Jonathan och Linnea kommer hit och kolla Mellofinalen. Vi ska äta skaldjur och Linneas nybakade baguetter. Flickebarnet ska ju bli bagare, hon börjar plugget om bara ett par veckor, och så länge bakar hon hemma varje dag. 

Det ska ju bli SÅ gott. För mig är bröd godis och jag vräker i mig det om jag får. Min mage gillar det inte, men en dag kan jag ta. Det gäller att välja tillfällen då jag är hemma eftersom jag kan reagera rätt kraftigt. Eller inte alls. Det är väl våndan med en känslig mage. Man vet aldrig. 

Jag antar att de unga tu också vill ha glass och då har Jonathan, som är lika känslig som jag, hittat en veganglass från GB. Ingen mjölk, alltså. Supergod och ställer inte till problem med magen.


Men det är först till helgen. Fram till dess ska jag jobba. Igår gjorde jag inget i manuset (men jobbade ju med förberedelse och senare föreläsning), så idag ska jag kämpa mig igenom mina 15 sidor även om jag är trött. Möjligtvis kommer jag att behöva en tupplur senare, men jag börjar i alla fall med manuset och en stark kopp kaffe NU.
Tjohej!



Inga kommentarer: