Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 27 mars 2021

Vaknade för tidigt, somnde om

 till halv tolv.

Yes box. Men jag sover bara så länge om jag behöver det och det gjorde jag väl i natt då antar jag. Jag ska lägga mig i vanlig tid idag och försöka att sova innan ett i alla fall. Och så upp 9 i morgon, senast. 

Idag rensade jag på balkongen, det ska ju in nytt där. Det var så skönt att bli av med den gamla mattan, den var såååå smutsig

Dels ska jag lägga in ett golv, ett sådant där klickgolv med tio års garanti som gör att det bli en luftspalt under så att vatten kan rinna undan. Jag köpte inte ett av trä för det ska man helst ta in på hösten, utan ett i plast. Det kan man skura och ha ute året runt. 1500 pix på Bauhaus.


Sedan har jag köpt en matta som ska ligga på golven, som passar ihop med min nya soffa. En matta jag tar in i höst. 





Soffan ska jag montera som en schäslong, det kan man välja för ryggdelarna måste man montera själv. Det är gött, då kan jag sittligga i den i hörnan på balkongen. 



Och nu är allt förberett. Golvet kommer på onsdag morgon, och om vädret är okej lägger jag det under dagen. 
Mattan ska också komma under veckan, soffan vet jag inte riktigt än men den ska jag hämta själv och det tänker jag inte göra förrän golvet är på plats – om nu soffan skulle komma den här veckan. Insynsskydden har jag ju hemma redan och så mycket mer återstår ju faktiskt inte. Parasollet fällde jag upp idag och det är kanske lite skitigt men strunt samma. Det håller den här säsongen. 

Det var dagens prestation, i morgon behöver jag inte göra ett dugg. Det ska bli dåligt väder så det enda jag gör då är nog att lyssna klart på Camilla Grebes nya och börjar titta på första kapitlen i alla de nya böckerna jag har laddat ned som research. 

Bra helg i min förort.

Nästa vecka är jag busy på tisdag (ska träffa kompis), på onsdag kommer golvet, på torsdag ska jag tvätta bilen och under helgen ska jag förhoppningsvis träffa Jonathan och Linnea om det funkar för dem, annars firar jag påsk ensam, det gör mig inte ett dugg. 

Sedan är det bara dagar kvar tills manuset kommer tillbaka för ytterligare en omgång och då ska smådetaljerna in. Det är så kul. Den här gången har jag ännu lite fler dagar på mig, vilket är superbra. Drömmen är att bara behöva jobba med tio sidor per dag. Om jag låter bli att vara ledig på en månad funkar det. 

Tjohoo





Inga kommentarer: