Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 28 mars 2021

Söndagsfeeling i Farsta.

 Jag gick upp klockan 9, som ju tydligen är 8 just idag, vilket gör att jag är lite seg och därför passar den här dagen tippetopp. 

Det står SPA på schemat. 

Tvätta håret enligt alla konstens regler, raka benen ifall jag får för mig att det blir shortsväder i veckan (fast det är väl tveksamt, men man får väl önska) och måla tånaglarna. Sedan ska jag färga ögonbrynen och ta bort oönskade hårstrån. 

Där har ni det. SPA 28 mars. Skittrista göromål (jag springer hellre igenom en  dusch på två minuter) men så skönt när det är klart. 

Och mitt hår har inte varit hos frissan på 8 månader, så det behöver verkligen kärlek. Jag är ju så rädd för att tappa mer.  Det är nästan omöjligt att få fint nu, men jag har det ju oftast i tofs ändå när det är så här "långt".  Jag gillar det bäst när det är exakt till axlarna. Och slingat så att det lyfter lite. Det kan vara en av de saker jag längtar mest efter. Men. Igår frågade jag på insta och en kvinna berättade att hennes kompis hade blivit smittad hos frissan,. Och så viktigt är det verkligen inte för mig.

Min frisör var sjuk i Corona i början av epidemin så jag kände mig trygg när jag var där senast (alltså juli 2020), men nu har det ju gått ett år sedan hon var sjuk och man vet ju inte riktigt.

Jag avstår, SPA:ar hemma och väntar.



Fina handdukar är viktigt i ett hemmaSPA




3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det skulle ju vara maximal otur att bli smittad hos frissan. Delar av din spadag har jag också gjort. Om det skulle bli shortsväder... tillåt mig tvivla😉 men hoppet är det sista som överger människan!

Åsa Hellberg sa...

Vi måste behålla hoppet, eller hur? Snabbare hos dig i Småland (väl?) än här. Tror att ni ska få fint snart.

Eva-Lotta sa...

Vi firar påsk på Österlen, så förhoppningsvis ännu större chans än här i södra Småland 👍🏼