Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 17 mars 2021

Jag har handlat en pall idag.

En väninna gör om Ikeapallar i fina mönster och jag blev alldeles förälskad i den här. Det är så bökigt att dra mina stolar så fort jag ska snabbt upp någonstans – för att inte tala om att dra fram min stege. Den här är lätt och väldigt fin, passar superbra här hos mig.







Här i garderoben ska den stå. 


När jag ändå var på Södermalm passade jag på att kvista förbi oljebutiken som säljer den enda olivoljan jag tycker är god. Den kostar som de dyraste på Ica, 236:-/flaskan, men är så värt det. Jag använder den ofta att göra kalla såser med, som i helgen när vi åt skaldjur. Turkisk yoghurt, olivolja och den här gången vitlök. Annars gör jag oftast en senapssås, det tycker jag är gott.




Jag hann några manussidor innan jag åkte, och nu återstår ungefär 10 efter att jag har ätit soppa och spillt på mina vita fina mjukiskläder. Men det gör jag varje gång så det är bara att tvätta igen.

Det var den rapporten från Farsta, onsdagen den 17 mars. 

Jag tror att vi tar ett litet tjohej på det, faktiskt. 



Inga kommentarer: