Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 18 mars 2021

Jag latar mig igång idag.

 Borde ha börjat för en timma sedan, men då hade jag knappt lämnat sängen. Så är det vissa dagar.

Nu måste jag i alla fall, om jag ska hinna ut som jag har tänkt. Solen skiner än så länge och går den i moln tar jag en promenad. År den som nu sätter jag mig på balkongen och så får cykeln ge mig motionen.

Annars idag passade jag på att prova igenom mina sommarkläder som har legat på en hylla i garderoben och som behöver sköljas igenom för att dofta fräscht igen. 

Det är lustigt med just sommargrejer, för dem använder jag faktiskt till de blir trasor. Jag har mina vita favvisshorts, som är avklippta jeans, och med en t-shirt till är jag nöjd.

När mamma och jag var på Cypern senast var det bara det jag använda varje kväll när vi gick ut och åt middag. Alltså VARJE kväll. Jag har 3 par avklippta till shorts och de räckte i två veckor, tack vare att jag inte spillde något på dem. Kappahls. Jag älskar dem. Har två inteavklippta också, som jag använder jämt. Sitter skönt vilken storlek jag än har för tillfället. 

De här gamla favvisarna gör jag mig aldrig av med. Hålet blir bara större men det struntar jag i. Det är mina Cypernshorts: 




"Min mamma kan laga dem", sa min brorsdotter Klara när hon såg dem första gången. Hon tyckte nog att faster såg förfärligt sunkig ut.




Det var det.

Nu jobb.

Tjohej!



Inga kommentarer: