Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 25 mars 2021

För hundra år sedan promenerade jag in i Hagaparken

 vid den stora Arlandabusstationen som fanns i södra delen av parken, inte långt ifrån Stallmästaregården. Jonathan var  med och väldigt liten, alltså var det säkert 25 år sedan (alltså inte hundra som rubriken säger).

Idag parkerade jag vid Koppartälten, och träffade författaren Caroline Eriksson för en promenad runt Haga slott i solen. Så himla mysigt. 





Efter promenaden fikade vi i ett par timmar, tills solen gick i moln och det blev svinkallt. Senast jag träffade någon kompis live var i september och jag ska banne ta varje chans jag får nu i vår om det är fint väder så att man kan sitta ute och babbla en stund.

Igår tog jag den planerade bilturen och införskaffade grejer till balkongen: Insynsskydd på Rusta, hittade en liten soffa på Jysk som jag ska hämta om ett par veckor – och beställde en matta som väl kommer vilken dag som helst. Jag ska rensa balkongen så fort det blir fint väder igen och inte är så förbenat kallt i vinden som det var idag. 

Jag har flera stora fuskträd som jag tänker tvätta av i duschen, jag behöver slänga mattan och annat som är rent skräp, och sedan göra rent. Parasollet håller förhoppningsvis för en 6e sommarsäsong. Det har legat oskyddat intill väggen i år och kan ha blivit förstört. 

Så mycket jobb blir det inte den här veckan, men det är ju så jag har planerat det. I morgon ska jag byta däck och laga stenskott (inte på samma ställe). Jag trodde att det bara var ett liten spricka men ser nu att det än minst två. Hoppas att inte det påverkar lagningen så att jag måste byta hela rutan. Vi får väl se vad de säger. 

Det var det. Torsdag. Himla fin dag så här långt, måste jag säga.


Inga kommentarer: