Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 5 januari 2023

Alltså, när det som har suttit fast lossnar

 är ett ÄNTLIGEN på sin plats.

Jag har kämpat med sidan 86 i flera dagar känns det som, men vips är jag på 95 and counting. 

Ikväll ska jag se Jill Johnson, och innan det måste jag äta igen. Samma mat jag åt till lunch: Ugnsstekta kycklinglår, blomkålsris, stekt lök, spenat, flingsalt (som jag rör ihop) och sen sås på kokosgrädde och avokado. Helt okej, tycker jag. 

De som verkligen bryr sig om hur mat smakar sitter just ni i ett flygplan och senast jag tittade flög de över södra Grönland. Är det klart väder är det väldigt fint, jag har ju tittat ut där många gånger. Tack och lov kom de iväg i tid, tror typ 40 minuter sent, men de flyger visst in 20 av dem. De har något bokat i New York redan ikväll, minns inte vad, men det var säkert en restaurang. 



Mina fina ungar. Första gången Jonathan är där utan sin lilla mamma. Jag är så glad över att han ändå har velat följa med mig på flera resor, för när vi var i New York när han var 17 på det 18e, skulle han fortsättningsvis "alltid åka med kompisar." TUR att tonåringar blir vuxna!

I Stockholm har det snöat, det var slirigt när jag åkte och solade idag. Men fint, tack vare minusgrader. Jag ska hämta Carina klockan 19 ikväll, hoppas att alla eventuella köer är borta då. Föreställningen börjar 20.00 och parkering borde finnas nedanför Cirkus. 

Det var det, torsdag. Bra dag, så här långt. Nu ska jag ringa morsan. 

Hejhej

Inga kommentarer: