Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 25 januari 2023

Jag ska sova en stund innan jag gör mig i ordning för bibblan.

 Var si och så med sömnen i natt, som det brukar vara första natten på hotell.



Sängläge

Min stora fasa har ju varit mat, och hur jag ska göra med det, men hittills har det funkat. Igår åt jag bara köttbuller, funkade finfint, och idag kokt fisk med kapris och rödbetor, och smör som jag bara tog så lite av som jag kunde. 

Ska beställa köttbullar igen när jag har vaknat, innan jag åker till Lilla Edet strax innan fem, för där blir det ju sent (är nog inte tillbaka här förrän vid 21) och hungrig är jag rätt värdelös på en scen.  

Typ så, en dag när vädret är trist i Götlaborg, men strunt samma. Jag gick ändå en lång promenad i förmiddags för att jag behövde röra på mig. Det var gôtt, som man säger här. 

I morgon förmiddag ska jag åka och sola på ett ställe som jag fick rekommenderat, fortsätta därifrån till Sjöfartsmuseet där jag ska göra research och sedan köra tillbaka till hotellet för att läsa manus. 

Fredag morgon ska jag gå upp tidigt, men det är ingen idé att försöka hitta någon frukost annan än frukt, för det finns inte. Idag hittade jag melon. Men gott så, då klarar man sig en stund i alla fall.

Typ, så, onsdag. Tjohoo

Inga kommentarer: