Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 12 januari 2023

Jag arbetar oförtrutet på,

80 sidor kvar (ungefär) och 11 dagar. Det ska gå. Jag har fler redigeringsomgångar kvar och vissa saker hoppar jag helt enkelt över tills jag har gjort research, som främst handlar om att hitta rätt i New York mellan 1910 och 1925. Inte det enklaste, kan jag berätta. Hus rivs, nya gator uppstår, och jag vill att det där ska bli RÄTT.

Enligt min research bodde de ju på en adress ett visst årtal, men annan fakta säger att just det huset var rivet det året, och att det inte fanns ett nytt hus på plats förrän flera år senare. Superirriterande. 

JAJA, jag får väl placera dem någon annanstans i närheten, men när det nu finns fakta vill jag ju använda den utan att ljuga alltför mycket. 

Men först ska jag åka och sola, helkropp från och med nu fram tills jag åker till västkusten. Det ska bli intressant att se hur min psoriasis reagerar. Specialsolariet har ju en annan form av rör, minns inte nu vilket som är vilket, men det enda blir man brun av och det andra läker eksem. Det senare finns det inte så mycket av i helkroppssolarier. 

Kommer det tillbaka? Håller effekten från hand/fot-solningen i två veckor. Eller kan maten ha effekt? Vi får se. Jag tror inte att jag kan utvärdera maten förrän möjligtvis i början av mars. 

Igår gjorde jag nytt äpplemos. Hade i en tesked honung, ingen ingefära, gjorde den lite "klumpigare" och den blev supergod. Perfekt till mina ugnsstekta grejer. 

Det var det, denna torsdag. Om två veckor åker jag till Mogan på Gran Canaria, och innan dess ska jag planera bok 3 som jag börjar skriva där. Jag har bett om ett bra rum (har ett dubbelrum, men det kan ju ligga precis var som helst. Det flesta hotell prioriterar PAR, och lägger oss singlar i rum som ingen vill ha.) Men jag ska ju tillbringa mycket tid där, till skillnad från PAREN. Vi får väl se vad de lyckas ta fram. Jag sa att jag var författare och ska skriva bok. Jag kommer ju faktiskt ut på spanska! (Flanagans)



Hejhej

Inga kommentarer: