Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 28 januari 2023

Dag 1 i Mogan

 Ungefär 50 sidor kvar att redigera idag (av 75).

Efter frukosten (skinka, bacon, kaffe och melon) tog jag en promenad, sedan råkade jag gå in i en lokalvårdare som inte begrep ett ord engelska, men efter ett vildsint gestikulerande från mig förstod hon att jag hade problem med LUKTEN i mitt rum, så hon greppade en sprayflaska och sprayade mina väggar och just nu doftar det annat än fukt i rummet. I natt vaknade jag flera gånger av det. Jag är så doftkänslig, och just fukt/mögel eller vad det kan vara är HEMSKT. Det sätter sig i kläder och allt annat i rummet. 

Men nu när jag kom in kände jag bara lite av det. Ska försöka vädra så fort jag är "hemma". 

Hittills sitter jag på balkongen och jobbar. Tog en 30-minuters paus för att solen kom fram bakom molnen, och det är en lagom start första dagen eftersom jag inte ska ha solskyddsfaktor på mig. 

Till sist, om det är sol varje dag, kanske jag kan vara i solen en hel lunchrast. Men jag har det gott på balkongen. Solen når hit först sent på eftermiddagen, och det passar mig bra. Sista passet kan jag ta inomhus. 

Nästa rast ska jag ta en promenad till, det är inbjudande här och överallt finns saker att titta på. Utanför det stora hotellområdet också. GULLIGT, är nog det bästa sättet att beskriva Mogan. Jag var här för tusen år sedan när jag flög, men minns inte att det var så utbyggt då och det var det säkert inte heller. Men mitt minne är uselt, verkligen uselt, så är det tyvärr. Sedan var jag ju här i några dagar för EXAKT 4 år sedan. Min telefon påminde mig om det idag. 



Från min balle!

Det var det, så här långt. Resan följer ni som vanligt bäst på https://www.instagram.com/asahellberg/

Hejhej