Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 2 januari 2023

Så skrytet om min goda nattsömn ...

 Har väl aldrig sovit sämre än i natt. Jag vet inte varför. det kan varit mycket kaffe igår eftermiddag. Om mitt larm ringde i morse vet jag inte för jag vaknade 8.20 och det var inställt på 8 (jag kollade). 

Jag ville ju se på Linnea på 4an, men får se början av programmet efteråt. En gång har hon varit med sedan jag satte på tv:n men enligt Jonathan har hon varit med flera gånger. GRRRR. Det är inte första gången som jag inte vaknar av larm (om det nu ringde alls, men det får vi verkligen hoppas), så nu måste jag nog byta signal. 



Detta är en dag som kommer att se ut exakt som dagarna i mitt liv brukar se ut. Jobb, sol och handla. Och i den ordningen idag. 

Förra veckan övervägde jag att sluta med solen, men peppar peppar, inuti händerna är det som om något händer och det går fort även om fingertopparna är så länge fortfarande är usla. 

SÅ MÄRKLIGT,  för jag har ju solat länge utan att något har förändrats. Jag har svårt att tro att maten redan efter en vecka skulle visa resultat, men vad vet man. Och solen kan ge resultat mot slutet, sa en sköterska häromveckan när jag var beredd att avsluta behandlingen. Nu ser jag fram emot att sola även de fem-sex sista gångerna. 

Sedan kommer jag att sola hela kroppen, som förberedelse för att vara ute då och då på Kanarieöarna. Det känns ju extra inspirerande att förlägga resan just dit, om solen funkar. 

Mitt schema kommer att vara frukost kl 8, jobb 8.30 -12, lunch inkl sol och promenad/gympa/simning 12-14, pass 2 14-17, ny promenad, middag på hotellet och sedan eventuellt ett pass till om det behövs. Målet är 2000 per dag och jag är en envis jävel så det ska jag lyckas med den här gången också. Hemma sätter jag sällan så höga mål, snarare 1500, lite beroende på hur lätt det går. Går det trögt kan jag nöja med med 1200. Ett sådan långt projekt måste liksom matas framåt, inte stressas. Jag ser det som ett rep, som jag ska dra mig framåt på - ett drag i taget. 

JAHA, det var det. Jag kan inte komma igång ett dugg innan Linnea har bakat klart. Nu ska jag googla sommarklänningar. 

Inga kommentarer: