Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 15 maj 2019

Jag hade så roligt igår. En av de bästa festerna jag har varit på de senaste tio åren.


De är något speciellt med den här gamla kollegorna från Scanair, numera Thomas Cook.
De är generösa, roliga, intresserade av andra människor och har fullständig koll på hur man båder inleder och avslutar ett samtal. Och hur man fester och ändå har koll.
Jag brukar oftast gå när folk fyllnar till, men bland de här märks det inte på samma sätt.
Jag tror att det hänger ihop med deras sociala kompetens. De vill hellre ha roligt än att bli fulla.
Det är ingen som spårar ur.
217 personer var där.

Igår firades de som valt att sluta nu, de som hade jobbat längst hade gjort det i 40 år. I bakgrunden snurrade bilder från alla år, supekul att se. Man hade skakat fram gamla uniformer och jag provad genast "min" gamla hatt.
Åh vad många minnen.

Klockan ett la mina dansfötter av och jag åkte hem och nu ska jag skriva ny bok.
Det blir nog inte en fullproduktionsdag, jag ska hämta bilen och har inte sovit tillräckligt många timmar, men jag tänker att jag i alla fall ska kunna få till början kanske.

Tjohej!

I bilden nedan ser ni min Helen i kaftan och glasögon.








Bandet bestod av piloter och värdinnor. Superkul!




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Härligt att festen blev så lyckad! Snygg hatt!

Åsa Hellberg sa...

Haha, eller hur. Sådana hade vi på oss när vi gick till och från planet .) Och höga klackar förstås.