Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 17 maj 2019

Om en vecka åker jag till västkusten.

På morgonen har jag först en presentation av Sexstrejken och sedan DRAR jag.
Jag har beställt en ny bikini och en ny överdel (den andra var sååå solblekt) från Evanette,  https://www.evanette.com/sv/, där jag numera köper alla mina bikinis.  Jag gillar inte baddräkt alls även om jag tycker att det är fint på andra.

Nedan årets inköp, men översta bilden har inte rätt byxa. Det har den under, som är vikbar, alltså kan man låta den gå till midjan om man vill dölja sig lite. På bilden är den nedvikt.

Den understa bikinin har jag haft i flera år, den är superfin när man är brun. När tyget bleks köper jag en ny (och STÖRRE!)
Alltid samma modell: Kerstin BH och vikbyxa till.



Idag ska jag intervjuas per telefon efter klockan 13, så fram till dess är det gaspedal med Flanagans 2.
Efter intervjun tänker jag att det vore skönt med lite sooooool.
Igår satt jag en stund men jag har ett träd som fäller vita tussar (asp, om jag förstått det rätt) och det bara vräkte ned på min balkong igår, såg nästan ut som om det snöade. Jag tänker inte städa balkongen innan jag åker, min lägenhetsvakt får göra det i så fall, jag skiter i det tills jag kommer tillbaka.


Det är det här vita dunet som lossnar och flyger runt. Trädet står mitt framför min lägenhet. Kan man hoppas att en regnskur tvättar bort allt vitt kanske?

Igår promenerade vi förbi min gynmottagning så jag klev in och pratade med mottagningssköterskan som ställde sig väldigt frågande till att mina symptom skulle bero op mina hormoner, men min läkare ringer mig på måndag.
Superställe, det där.
Gyndoktorerna längst upp på Drottninggatan, bara kvinnor och man får TID rätt snabbt.

När jag var 43 och opererade bort livmodern gick jag till en man som var bra som tusan, men sedan dess har jag valt kvinnor. Jag känner mig tryggare med dem.

Det var det.
Fredag och jag ska börja med att klippa av naglarna eftersom jag jobbar bättre med dem stenkorta.
Tjohoo!







Inga kommentarer: