Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 17 maj 2019

Bra fart på skrivandet idag, känns bra!

Bara action och dialog, ingen miljö alls hittills och det lilla jag pratar berättar om miljö behöver jag putta in redan nu, så jag ska gå tillbaka i morgon och göra det.

När JAG saknar miljö då saknas det verkligen det.

Sedan har jag blivit intervjuad av Ottar angående Sextrejken och den sexstrejk som skådespelerskan Alyssa Milano utlyste häromdagen som ett sätt att påverka de nya abortlagar som stiftas I USA just nu.
Kul att få prata om boken. Frågorna var de förväntade: kan man använda sex som ett maktmedel.
Well. If you ask me ...
Män har alltid gjort det, så det kan man väl? Varför ska kvinnokroppen alltid vara tillgänglig?

Nu ska jag och min dramaten gå och handla.
Tjohej!








Inga kommentarer: