Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 30 maj 2019

Cyoern dag 3


Det är skönt att det är helg i Sverige för då får jag inga fler mejl om ditt och datt som ska fixas. I två dagar har jag fått allt som jag kanske borde fått innan resan, men så är det att ha det här jobbet och med tre releaser på gång.
Den första redan på måndag. 
Sonja och Rebecka. Tre timmars lyssning eller läsning. 
Hela den här nya trilogin handlar om Sonja medan hon levde sina sista år, och prepareringen av arvet.
Så kul att skriva, hoppas att ni gillar att lyssna – eller läsa den som e-bok.
Andra delen kommer i november och den tredje och avslutande i vår någon gång.

Annars här så redigerar jag just nu Flanagans. 50 sidor om dagen, och hittills har jag klarat av 150. 
Jag vill vara klar den här veckan så att jag kan skriva på tvåan nästa.
Just nu försöker jag klara det på två pass, ett nu efter frukost och ett vid lunchtid. 
På kvällen är jag så  trött att jag inte orkar. Jag vill ju umgås med mamma också. Är jag ensam är det en helt annan planering såklart. Vi får väl se om jag måste sticka iväg igen i juli inför slutspurten av tvåan, det är helt omöjligt att vara lika effektiv hemma som på bortaort.

Det var det.
Nu jobb.
Tjingeling.



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Kommer de inte alls som riktiga böcker🤥? Gillar inte alls att lyssna eller läsa på platta...

Åsa Hellberg sa...

Inte till att börja med i alla fall.