Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 8 maj 2019

Det ser ju så härligt ut


Men satan i gatan vad kallt det är.
4 grader utanför mitt sovrumsfönster.

Jag hoppas att det blir varmare under dagen och att solen håller sig framme för jag behöver verkligen komma ut.
Jag kanske inte ska ta längsta turen, men en promenad längtar jag efter.

Först 40 sidor manus, 
Eftersom jag vaknade 7 och kände att hostan var på väg, så gick jag istället upp och gjorde frukost.
Nu en dusch, och sedan är jag good to go to my skrivstol.

Senare ska jag röja lite.
Jag hittade en bra städteknik senast för det är när jag ska GÖRA något som min talang för organisation kommer fram. 
Good enough funkar skitbra för mig resten av tiden så länge det inte handlar om en läkare som ska operera, en pilot som ska flyga eller någon annan som ska ska manövrera ett fordon.

När det gäller mig själv lägger jag mig gärna med benen högt trots damm, klädhögar och allmänt stök. Rör mig inte ryggen.
Någon duktig flicka har jag aldrig varit, men heller aldrig en virrpanna.  


Det var en parantes. 

Om mindre än tre veckor åker mamma och jag till Cypen, så om drygt två sticker jag till västkusten eftersom vi flyger från Göteborg. Ska bli kul att vara hemma ett par dagar och träffa mina syskonbarn, som är 12, 9 och 6 1/2. Jag träffar dem ju inte mer än en gång om året. 

Nästa vecka är jag busy: 
måndag momsdeklaration och frissa, 
tisdag stor fest för mina flygvänner som går i pension, 
onsdag service på bilen.

OCH jag börjar skriva på nya Flanagans.
Hurra!

Onsdag. Bra dag, så här långt.



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Kallt ja! Så in i! Jag kan också slå mig ner i röran, det behöver man, pedant hade inte varit kul att vara!

Åsa Hellberg sa...

Nej, vad skönt att kunna koppa av ändå!