Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 26 maj 2019

Det är ju rätt fint i Fjällbacka



Och när vädret är som det var igår vill man gärna bo där. Ibland.
Men huspriserna är galna, så det finns inte på kartan.
Någon gång ska jag skriva en bestseller, en riktig rökare, och då kanske.

Idag är det mest fotboll på schemat. Först ska Klara, 9 år, spela och sedan Arvid, 12 år. Jag ska hänga med Vidar, 6 år. Han spelar också, men är för liten för matcher än.

Ikväll ska vi försöka somna tidigt, för 01.45  är det uppstigning och sedan avfärd mot Göteborg. Incheckningen stänger 06.50, vilket betyder att den öppnar 04.50.
Det tar en timma och fyrtio minuter att köra till Landvetter, säger Google.

Där har ni den. PLANEN.
Nästa gång hörs vi från Cypern.
Manusbunten är nedstoppad i resväskan och målet är att redigera 45 sidor per dag om det är såpass lite som jag hoppas. 15 sidor vid tre tillfällen per dag.
I så fall är det gjort första veckan så att jag kan ägna mig åt Flanagans 2 den andra.

Fler bilder finns alltid på Instagram
https://www.instagram.com/asahellberg/

Puss och kram

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Njut av dagen!
Jag bor inte heller där jag helst vill. Pga priserna. Det är helt galet!