Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 9 maj 2019

Galet bra tempo idag,

städningen gick som en dans, redigeringen kunde jag påbörja (har kanske åtta sidor kvar senare) och jag kunde tvätta håret – detta lidande.
Jag har badkar här vilket gör att jag inte vet hur mycket hår jag tappar under själva tvättandet. I Årstadal låg det ju på golvet i duschen efteråt. Så här ser jag bara det som lossar när jag tar i det och när jag borstar. Illa nog, efter två månader känns det som om halva håret är borta.

Nu ska jag frissan på måndag, vilket är superbra så att hon kan se om det har fallit mer bak, som det känns som.
Det kan ha vänt LIIITE sista veckan. Jag hoppas att jag har rätt.

Det var det.
Nu strax möte med PR-byrå och därefter mer jobb på Flanagans.
Tjohej!


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Lägg ett kaffefilter vid hålet i badkaret, så kan du samla upp håret i det.

Åsa Hellberg sa...

Du tror inte att det glider iväg?
Topp, tack, jag måste prova det!!