Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 21 maj 2019

Min redaktör ringde idag.

Hon är klar och har skickat manusbunten, för säkerhets skull till västkusten så att det är där när jag kommer på fredag.
Hon sa så mycket fint att jag blev superpeppad på både sista redigeringsvarvet och del 2. 
Att någon ser och uttrycker sådan glädje för romanen betyder så himla mycket när man sitter ensam hela dagarna, Strunt samma om hon "måste" säga så, eller säger samma sak till alla hon jobbar med: Jag tar åt mig och gör något bra av det.

Jag var en sväng på stranden när jag var klar med dagens jobb. Det är omöjligt att sitta på balkongen utan att vilja städa, men tydligen ska fällningen från träden hålla på ytterligare ett par veckor så jag skiter i det.

Det var det. Jag har räknat lite fel på mina arbetsdagar, trodde jag hade ännu en till, men har bestämt mig för att göra klart allt inför resan på torsdag och blir det någon tid över kan jag jobba lite då.
Jag vill städa och bädda rent så att inte husvakterna får en chock!

Bra tisdag så här långt.
I morgon kväll är det Forumfest.

Inga kommentarer: