Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 12 maj 2019

Klar!

Det tog tretton timmar med total kanske 25 minuters paus när jag åt, men nu är det inskickat och det som återstår, torr jag i alla fall, är korr.

Tyvärr ska det matchas med min resa till Cypern, nytt manus och allt annat jag håller på med men det ska väl gå, hoppas jag.

Nästa år ska jag vara ännu tydligare med vilka veckor jag ska vara borta - om jag ska vara det då också. Hittills har inga på förlaget direkt lyssnat ...

Jag vet inte hur andra författare gör  för egentligen finns det ju ingen gång det är bra att vara ledig.
När folk på förlaget är lediga har ju de oftast lämnat något i knäet på oss författare som ska vara klart när förlaget är på plats igen efter sommar/jul eller vad det kan vara.

Jaja.
Jag är väldig lycklig över att vara klar.
Och genomläst.
I alla fall det mesta.
Resten tar jag i korret.

HURRA!