Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 20 maj 2019

Galet bra söndag.

Idag är det uppstartsmöte för Flanagans på förlaget, alltid kul att åka dit tycker jag.
Jag ska passa på att lämna tillbaka tre av tre sommarplagg som jag köpte på H&M online eftersom min farstabutik är stängd för renovering.

Inget passar min kropp längre, för formen är annorlunda mot tidigare
Det är som att klä en fyrkantig kartong. Drar man åt på mitten ser både nedre och övre delen gigantiska ut, och drar man inte åt alls kommer kartongformen fram.
Där har ni Åsa, Beach2019.
Fåfäng så inåt bängen!

Men bra måndag så här långt!


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Den modellen låter bekant😬

Åsa Hellberg sa...

Eller hur!! :)