Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 12 augusti 2018

Nu får ni bilderna baklänges.


Härlig dag.
Först åkte jag tidigt till stan och tog hand om alla födelsedagspresenter, och sedan slöt Jonathan och Linnea upp och så åkte vi till Fjäderholmarna för att äta middag.




Här lämnar vi Fjäderholmarna i båten. Det var så fin båttur tillbaka till stan. 30 minuter. Perfekt.


Jag åt fisksoppa



En fin fågel på väg att ta ett dopp




Vi satt vid fönstret


På väg ut från stan



Lunch på NK, innan födelsedagsshopping.

Jag har väl som vanlig gått over board med presenter, jag brukar göra det. Men. Jag har bara ett barn. Det bästa, faktiskt. Han är värd allt för mig.
Idag fyller han 24 år och jag ska hem till honom och Linnea på brunch. Men jag ska också baka en tårta. 
Eller. Baka kanske var överdrivet. 
Jag ska dekorera färdiga bottnar med jordgubbar och grädde. En klassisk Hellbergare. 
Den äts främst på mammas och Jonathans födelesedagar eftersom de båda fyller på sommaren och är galet god.

Sedan kan det hända att vi går på en bio, men likaväl kan det hända att vi stannar hemma och tittar på en film på deras 75-tums tv (yes box, den är gigantisk).

Det är underbart väder i Stockholm idag. Jag var ute och handlade för någon timma sedan och det var kallt!!
Temperaturen inne har gått ned 6 grader. Jag lät balkongdörren stå vidöppen i natt för att få in så mycket kyla som möjligt.

Hurra, snart är det HÖST!



3 kommentarer:

Simona sa...

Men åh så fint! Gratta födelsedagsbarnet från mig!

Eva-Lotta sa...

Vilken mysig dag ni hade!

Åsa Hellberg sa...

Eva-lotta, ja, helt perfekt :)