Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 23 augusti 2018

Monterare på väg, ska bara hitta parkering.

Hurra.
Hen hade fram till klockan ett på sig att komma så jag är glad för att det sker redan nu.
Jag har köpt lite extra kuddar till soffan men har inte en aning om ifall de passar eller inte. Grönt är skönt i alla nyanser, men inte alla passar ihop.
För säkerhets skull har jag inte packat upp dem, för om det inte passar ska de tillbaka till Mio i eftermiddag. Men då tänkte jag ta med ett fodral från soffan så att jag verkligen hittar kuddar som passar.

Det var väl det så länge.
Nu är de här. TRE personer. De börjar nu, 9.55. Jag ska meddela hur lång tid det tar innan de är klara!!

10.45 var de klara!!


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Bra jobbat! Passade kuddarna?

Åsa Hellberg sa...

Ja, de blev jättefina till! :)