Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 23 augusti 2018

Jag hittade bilder från förra året på Oscars.

Det var nog ett av mitt livs höjdpunkter, tror jag.
En sådan anrik scen! Och så min dröm, sedan jag var 14 år och såg My fair lady där, att få stå på scenen själv.
Jag har ALDRIG varit nöjd med att sitta i publiken, har alltid alltid längtat upp till scenen. Alltid känt att det är där jag hör hemma.
Så blev det ju inte riktigt, jag har varit för rädd för kritik tidigare tror jag. Varit så rädd för att inte bli omtyckt.
Men i det här jobbet får jag ju ändå kliva upp emellanåt och jag tycker att det är oerhört kul.
Jag tror att man ser det på bilderna nedan.

(Sedan var jag väldigt nöjd med kläder och frisyr, sådant banalt spelar också in när jag man ska gå in och göra något inför 900 personer eller vad det nu var i lokalen.


Samtalet leddes av den eminenta Josefine Sundström.
Jag hittar inte namnet på fotografen, men har lånat bilderna från Books & Dreams








Inga kommentarer: