Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 18 augusti 2018

Det blixtrar lite smått idag också,

så jag skolkar från jobbet helt och hållet.
När man redigerar tittar man inte bara rakt fram utan blicken far över dokumenten med anteckningar och det är när ögat rör sig mycket som blixtarna kommer så en dag till i vila gör nog susen.

Nästa vecka måste jag till stan och signera nya böcker som har kommit in (äntligen dags för Ett oväntat besök inbunden) men jag har inte sett den själv än.
Men utöver det ska jag bara vara hemma och jobba (och ta emot nya soffan).

Jag tittar på TV4 och Börjesson. Han är super på vardagliga samtal men får kämpa med frågorna när det gäller allvar.
Men han försöker lära sig och det är ju superbra. Det borde alla göra.
Det är ju ändå mer underhållning än något annat under helgernas morgonprogram.

Jaha, det var det.
Lördag. Bra dag så här långt.

Ps. Jag är alldeles öm mitt i solarplexus. Har ni koll på varför man kan vara det?
Det känns som om jag har gått in i något, men jag kan inte minnas att jag har det.


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Magkatarr?

Åsa Hellberg sa...

Inte ont inne i magen. Öm ovanpå.