Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 9 augusti 2018

Så jag köpte en fläkt.

Igår kväll, sent, jag var trött, och i morse hade jag ångrat mig.
Den hade redan gått iväg men Elgiganten sa att jag kan ta den till närmsta butik och lämna tillbaka den.
Så kan det gå när man är trött och varm.
Min vanliga bordsfläkt får duga den här sommaren.

OCH. Jag har bestämt mig för att vara helt ledig till och med söndag, över den värsta värmeböljan. Det känns som om jag behöver det innan jag påbörjar ungdomsromansredigeringen.
Men lite har jag känslan av att jag skolkar, trots att jag inte har varit helledig mer än en dag här och där sedan före jul. Semestern i maj, på Cypern, jobbade jag ju halva dagarna typ.

Skolket till trots: idag ledig för tredje dagen i rad. Men till skillnad från de andra dagarna har jag inget inplanerat!
Blir det fint väder (just nu moln, tusen grader och fuktigt som tusan) åker jag till stranden, annars stannar jag inne och läser en bok ... eller kanske ett modemagasin.
Ikväll ska jag ju träffa min väninna.

Bra torsdag, så här långt!

4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Önskar att jag hade en fläkt! Men svalare idag..

Åsa Hellberg sa...

Inte här än, i morgon lördag ska det sjunka lite.

Eva-Lotta sa...

Blev inte svalare här heller. Jo idag är det moln och blåsigt.

Åsa Hellberg sa...

Eva-Lotta, nu först kom det hit!