Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 26 augusti 2018

Och nu är det plötsligt roligt att jobba med ungdomsmanuset igen.

Jag behöver skriva det så att jag får med alla upp- och nedgångar när jag söker mig tillbaka och tittar på hur det var förra gången.

Min blogg är ju en fantastisk källa att ösa ur.

Jag startade bloggandet när min första bok blev antagen för snart 10 år sedan, och det mesta finns här för även om just den här bloggen är nyare så finns ju den gamla kvar eftersom jag bloggar vidare på samma plattform.

Nu känner jag mig klar för idag, men hugger direkt i morgon igen. Att lämna dagens arbete med en känsla av välbehag är smart. #Tips

Resten av dagen ska jag läsa, hurra!


Inga kommentarer: