Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 27 augusti 2018

Jag hittar ett foto på mig,

på en bibblasajt, och jag har inte en aning om när det togs. Jag försöker googla på fotografen, men hittar honom inte, inte mer än under en massa andra bibblapresentationer.
Nu blir jag ju inte fotograferad så himla ofta att det borde vara svårt att minmas, men tydligen. Från 2015, vilket var Toscanaåret. Jag har gått tillbaka i bloggen, men nada.
Märkligt.

Jobbet idag gick bra, men jag kroknade efter 10 sidor. Det är dock målet så det känns okej. Däremot behöver jag öka takten mot slutet för jag måste också redigera Laholmsflickan innan sista september. Tror dock att jag klarar det på en helg, typ. Hoppas det i alla fall.

Jag har exakt en månad på mig nu, och idag har jag ställt in en releasefest som jag tyvärr bara inte hinner till. På onsdag ska jag över Liljeholmsbron till Bivald, men det är den enda. Måndag möte i stan, men sedan är fokuset jobb jobb jobb.

Typ så,
Nu vila, tidigt i säng, och upp tidigt i morgon.
Tjoho.

Inga kommentarer: