Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 17 augusti 2018

Glaskroppsavlossning öga nummer 2

Och jag slänger i mig frukost för att sedan ta en taxi till akuten. Det blixtrar som satan och förra gången fick jag ju en blödning på näthinnan (Eller hornhinnan) och det måste kollas enligt akuten.  Blixtrar det i ögonen ska man alltid söka akutvård.
Så raskt dit.
Jag hann klart min momsredovisning medan blixtrarna sköt i ögat. Tack och lov för det!

Nu har jag beställt taxi.
Det kan bli en lång dag, det blev det senast.

5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hoppas du fick snabb hjälp!

Anonym sa...

Hoppas det inte var något allvarligt.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Jadå, jag fick superhjälp. Fantastisk sjukvård i vårt land!

Anna Christina sa...

Otäckt när det är något med ögonen som händer. Gott att det verkade gå bra. Och ja, visst har vi en fantastisk sjukvård i vårt land med så mycket fin och kunnig personal.

Åsa Hellberg sa...

Anna; ja eller hur!